Od samog početka, Internet je zamišljen kao mjesto gdje će pojedinci moći objavljivati sadržaje svih vrsta dok će ih zainteresovani korisnici pretraživati i pregledti. Međutim, Internet se razvio u platformu koja pomoću niza raznovrsnih mehanizama i tehnologija korisnicima olakšava komunikaciju te omogućava zadovoljenje njihovih interesa i potreba.
U oblasti obrazovanja, personalni računari su našli značajnu primjenu. Klasične metode prenošenja znanja danas su u velikoj mjeri potpomognute i/ili potpuno zamijenjene novim sredstvima i metodama baziranim na primjeni personalnih računara i informaciono-telekomunikacionih tehnologija (ICT). Elektronska izdanja knjiga, on-line kursevi, testovi, virtuelne laboratorije, elektronske biblioteke te mnogi drugi resursi koji se danas koriste u obrazovanju omogućili su da obrazovanje bude dostupno svima i na bilo kome nivou, bez obzira na granice regionalnog, državnog ili drugog karaktera. Svakodnevno se susrećemo sa naprednim metodama učenja, E-learning, Distancе learning, Virtual laboratory, Remote laboratory.
Da bi se napravilo virtuelno okruženje za učenje, potreban je softver koji omogućava kreiranje i čuvanje multimedijalnih obrazovnih materijala u elektronskom obliku, pojedinačno dostavljanje materijala i zadataka studentima kao i testiranje znanja. Svi rezultati učenja moraju se pojedinačno notirati za svakog studenta u bazu podataka radi praćenja i analize procesa učenja. Komunikacija na relaciji profesor - student obavlja se elektronskom poštom ili putem foruma na kojima učestvuju, razmjenjuju mišljenja i sarađuju svi studenti iz grupe. Ovakav zatvoren i kontrolisan sistem elektronskog učenja naziva se LMS (Learning Management System).
Prednosti e-learning-a su:
- vremenska i prostorna fleksibilnost,
- komunikacija između studenta i profesora odvija se preko računara (e-mail, forumi),
- timski rad studenata na zajedničkim projektima,
- korišćenje interaktivnih sadržaja za učenje i različitih medija (uz tekst, slike, animaciju, simulaciju, zvuka, video…)
Nedostaci e-learning–a su:
- predugo trajanje izrade materijala za učenje i testova,
- većina e-learning programa ne uspijeva jer veliki broj polaznika odustaje i nikad ne završi program do kraja,
- razlog ovakvog odustajanja je priroda e-learning-a ili on-line učenja.
Zbog ovih nedostataka potrebno je uticati na povećanje motivacije kod studenata i angažovati profesore da kao mentori vode i prate rad pojedinca ili grupe studenata, pružaju im podršku i pomoć pri učenju i rješavanju zadataka.

Нема коментара:
Постави коментар